Közeledik az utazásod napja, foglalj repülőjegyet magadnak!
Szűkösségi hatás 2.

Mi ez?

Ezen a példán a már ismert szűkösségi-hatás (angolul: scarcity effect) újabb fajtája vehető észre. Ez egy gyakran alkalmazott eszköz olyan termékeknél, amik végesek, mint például egy adott repülőjáraton az ülőhelyek száma, ezért a vásárlás időhöz kötött.

Hogyan találkozol vele?

Láthatod az “Ezen az áron oldalunkon már csak 1 db van!” feliratot, illetve a kis kör ikont a jobb sarokban. Ezek az üzenetek mind azt üzenik, hogy ha nem sietsz, lemaradsz. 

Miért van rád hatással?

A szűkösségi hatás arra építi, hogy a kevésbé elérhető termékeket értékesebbnek gondoljuk és ezáltal jobbnak ítéljük őket az alternatíváknál. Emellett egy ilyen üzenet azt az érzést is keltheti benned, hogy ha nem akarsz lemaradni a jó ajánlatról, gyorsan kell döntened.

Miért lehet káros?

Az ilyen üzenetek által úgy érezheted, gyorsan kell meghoznod a döntést, anélkül, hogy átgondolnád vagy megnéznéd a további lehetőségeidet. Később csalódást is okozhat, ha a vásárlást követően találkozol valahol egy jobb ajánlattal. 

Repülőjegy
63 800

Ft

Lefoglalom
Repülőjegy
148 900

Ft

Lefoglalom
Repülőjegy
12 500

Ft

Ezen az áron oldalunkon
már csak 1 db van!
Lefoglalom