Mi ez?
Ezen a példán a már ismert szűkösségi-hatás (angolul: scarcity effect) újabb fajtája vehető észre. Ez egy gyakran alkalmazott eszköz olyan termékeknél, amik végesek, mint például egy adott repülőjáraton az ülőhelyek száma, ezért a vásárlás időhöz kötött.
Hogyan találkozol vele?
Láthatod az “Ezen az áron oldalunkon már csak 1 db van!” feliratot, illetve a kis kör ikont a jobb sarokban. Ezek az üzenetek mind azt üzenik, hogy ha nem sietsz, lemaradsz.
Miért van rád hatással?
A szűkösségi hatás arra építi, hogy a kevésbé elérhető termékeket értékesebbnek gondoljuk és ezáltal jobbnak ítéljük őket az alternatíváknál. Emellett egy ilyen üzenet azt az érzést is keltheti benned, hogy ha nem akarsz lemaradni a jó ajánlatról, gyorsan kell döntened.
Miért lehet káros?
Az ilyen üzenetek által úgy érezheted, gyorsan kell meghoznod a döntést, anélkül, hogy átgondolnád vagy megnéznéd a további lehetőségeidet. Később csalódást is okozhat, ha a vásárlást követően találkozol valahol egy jobb ajánlattal.